Tis the season for budget talks.
The city of Ottawa is in the midst of discussing the annual budget that councillors will vote on soon. Transit is front and centre, but people are also talking about affordable housing, social programs, ParaTranspo specific issues, and snow clearing.
The Ottawa Transit riders held a campaign committee meeting on Saturday, November 2nd to discuss upcoming projects. Details will be available soon.
There are so many issues to address that it can feel a little overwhelming. I’m going to write a short blurb about each of the main issues over the next few weeks. If you want to add to our list, or participate in a campaign on any specific issue, touch base. Our email address is [email protected]
#ParaParity – whatever the issues with OC Transpo and the LRT, the people who use Para Transpo have been fighting for better service for years. Some are nervous that the problems with the LRT will be used as justification for their demands to be delayed yet again.
- November 20th Transit Commission meeting – city staff are supposed to provide a report on the long-promised online booking (estimated cost $1 million);
- Note that seniors who ride Para do not have access to fare-free Wednesdays and Sundays;
- Para Transpo buses do not have fare boxes and users cannot use pay-as-you-go passes on Para;
- Para limits how many trips users can take per day and the service has more limited hours than OC Transpo.
Ottawa Transit Rider is proud to support the #ParaParity campaign to improve service for people in Ottawa who use Para Transpo.
Here’s an article from an Ottawa resident who uses Para Transpo:
The good, the bad, and the bumpy: ParaParity
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C'est la saison des pourparlers budgétaires.
La Ville d'Ottawa est en train de discuter du budget annuel sur lequel les conseillers voteront bientôt. Le transport en commun est à l'avant-plan, mais les gens parlent aussi de logements abordables, de programmes sociaux, de questions spécifiques au ParaTranspo et de déneigement.
Les usagers du transport en commun d'Ottawa ont tenu une réunion du comité de campagne le samedi 2 novembre pour discuter des projets à venir. Les détails seront bientôt disponibles.
Il y a tellement de questions à régler que cela peut sembler un peu écrasant. Je vais écrire un court texte sur chacune des principales questions au cours des prochaines semaines.
Si vous voulez ajouter à notre liste, ou participer à une campagne sur une question spécifique, touchez la base. Notre adresse électronique est [email protected]
#ParaParity - Quels que soient les problèmes avec OC Transpo et le TLR, les gens qui utilisent Para Transpo se battent depuis des années pour un meilleur service. Certains craignent que les problèmes du TLR ne servent à justifier le report de leurs demandes.
- Réunion de la Commission de transport du 20 novembre - censée fournir un rapport sur la réservation en ligne promise depuis longtemps (coût estimé à 1 million de dollars) ;
- Il est à noter que les aînés qui montent à Para n'ont pas accès aux mercredis et dimanches sans frais ;
- Les usagers ont constaté que leurs autobus de Para Transpo n'ont pas de boîte de perception et qu'ils ne peuvent pas utiliser de laissez-passer à l'utilisation sur Para.
- Para limite le nombre de déplacements que les usagers peuvent effectuer par jour et le service a des heures d'ouverture plus limitées qu'OC Transpo.
Ottawa Transit Rider est fier d'appuyer la campagne #ParaParity pour améliorer le service pour les gens d'Ottawa qui utilisent Para Transpo.
Voici un article d'un résident d'Ottawa qui utilise Para Transpo :
The good, the bad, and the bumpy: ParaParity
Traduit avec www.DeepL.com/Translator
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