Data from OC Transpo obtained by CBC journalist Judy Trinh highlight that OC Transpo cancels more buses than it admits and that most cancellations are due to a lack of drivers.
New documents reveal chaos and cover-ups inside OC Transpo
Judy Trinh allowed me to view additional documents she has that shows OC Transpo cancellations on Saturday, December 7th. I won’t scoop her article, but the data were astonishing – 71 cancellations were reported, but a further 142 were un-reported. Most were due to a lack of drivers.
We know that OC Transpo is stretched thin. Last summer, CBC reported that OC Transpo spent $17.3 million in overtime in 2018 – 30% more than it spent in 2017.
Overtime costs soar as LRT delay drags on
Overtime is fine to cover short-term events and unexpected demands – Bluesfest, Christmas holidays, the Senator’s playoff run …
Overtime is NOT a solution to a long-term problem.
The Ottawa Transit Riders group has been hearing for months about understaffing … not enough drivers, not enough buses, not enough maintenance staff …
How many people could be hired with $17.3 million?
OC Transpo offers good, well-paying union jobs. Hiring more people is a win-win-win solution – people get jobs (yay!), riders get better service (yay!), and taxpayer money is put to better use. This is not a question of spending MORE money, it’s a question of re-allocating money that OC Transpo is currently spending on overtime to pay salaries of more staff.
At the next transit commission meeting on December 18th I would like to see the following questions asked:
- Are the frequent cancellations due to understaffing?
- If so, are you hiring more staff?
- Are cancellations caused by lack of buses?
- If so, how many more buses are you buying?
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Les données d'OC Transpo obtenues par la journaliste Judy Trinh de la CBC soulignent qu'OC Transpo annule plus d'autobus qu'elle n'en admet et que la plupart des annulations sont dues à un manque de conducteurs.
New documents reveal chaos and cover-ups inside OC Transpo
Judy Trinh m'a permis de voir d'autres documents qu'elle a en sa possession qui montrent les annulations d'OC Transpo le samedi 7 décembre. Je ne vais pas reprendre son article, mais les données étaient étonnantes - 71 annulations ont été signalées, mais 142 autres ne l'ont pas été. La plupart étaient dus à un manque de chauffeurs.
Nous savons qu'OC Transpo est à bout de forces. L'été dernier, CBC/Radio-Canada a signalé qu'OC Transpo a dépensé 17,3 millions de dollars en heures supplémentaires en 2018, soit 30 % de plus qu'en 2017.
Overtime costs soar as LRT delay drags on
Les heures supplémentaires sont parfaites pour couvrir les événements à court terme et les demandes inattendues - Bluesfest, vacances de Noël, les séries éliminatoires des Sénateurs...
Les heures supplémentaires NE constituent PAS une solution à un problème à long terme.
Le groupe des usagers de transport en commun d'Ottawa entend depuis des mois parler du manque de personnel... pas assez de conducteurs, pas assez d'autobus, pas assez de personnel d'entretien...
Combien de personnes pourraient être embauchées avec 17,3 millions de dollars ?
OC Transpo offre de bons emplois syndiqués bien rémunérés. Embaucher plus de gens est une solution gagnant-gagnant-gagnant - les gens obtiennent des emplois (yay !), les usagers obtiennent un meilleur service (yay !), et l'argent des contribuables est mieux utilisé. Il ne s'agit pas de dépenser PLUS d'argent, il s'agit de réaffecter l'argent qu'OC Transpo consacre actuellement aux heures supplémentaires pour payer les salaires de plus de personnel.
Lors de la prochaine réunion de la commission de transport le 18 décembre prochain, j'aimerais que les questions suivantes soient posées :
- Les annulations fréquentes sont-elles dues à un manque de personnel ?
- Si oui, embauchez-vous plus de personnel ?
- Les annulations sont-elles causées par le manque d'autobus ?
- Si oui, combien d'autres autobus achetez-vous ?
Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite)
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