What's going on with LRT during lockdown?

With everything else that’s going on in the world these days, it’s pretty hard to focus on transit issues. And yet, transit is an essential service – getting transit dependent workers to grocery stores, hospitals, and other places.

When this crisis is over, we will encourage planners to build transit services around the essential workers who depend on transit service.

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In news that will surprise no-one who has been following the LRT saga, we recently learned that the new trains were winter tested INDOORS, not on the tracks. Considering how harsh Ottawa’s winters are, this lack of testing is ridiculous.

LRT's NRC winter testing was done indoors, not on the tracks

Winter testing on LRT vehicles was conducted indoors

Testing for Ottawa’s light rail system failed to duplicate real-life scenarios

 

Shortly before the lockdown, the city of Ottawa started the process of cancelling the maintenance contract with the Rideau Transit Group (RTG) by demanding that RTG present them with a plan to fix the myriad problems of the LRT by March 31, 2020. Note that they needed to present a plan by this date, not fix the issues.

At city council on April 8th, RTG presented a plan that was described by attendees as lacking in adequate detail.

Key timeline missing from LRT repair plan, city says

 

It’s sad to say, but Ottawa’s LRT has made us a laughing stock around the country.

L’O-Train critiqué et moqué par les usagers d’Ottawa

 

 

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Avec tout ce qui se passe dans le monde ces jours-ci, il est assez difficile de se concentrer sur les questions de transit. Pourtant, le transport en commun est un service essentiel, qui permet aux travailleurs dépendant du transport en commun de se rendre dans les épiceries, les hôpitaux et d'autres lieux.

Lorsque cette crise sera passée, nous encouragerons les planificateurs à mettre en place des services de transport en commun autour des travailleurs essentiels qui dépendent de ces services.

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Dans des nouvelles qui ne surprendront personne qui a suivi la saga du TLR, nous avons récemment appris que les nouveaux trains ont été testés en hiver à l'intérieur, et non sur les voies. Compte tenu de la rigueur des hivers à Ottawa, cette absence de tests est ridicule.

LRT's NRC winter testing was done indoors, not on the tracks

Winter testing on LRT vehicles was conducted indoors

Testing for Ottawa’s light rail system failed to duplicate real-life scenarios

 

Peu avant le verrouillage, la ville d'Ottawa a entamé le processus d'annulation du contrat de maintenance avec le Rideau Transit Group (RTG) en exigeant que le RTG lui présente un plan pour résoudre les innombrables problèmes du TLR d'ici le 31 mars 2020. Notez qu'ils devaient présenter un plan avant cette date, et non pas régler les problèmes.

Lors du conseil municipal du 8 avril, RTG a présenté un plan que les participants ont décrit comme insuffisamment détaillé.

Key timeline missing from LRT repair plan, city says

Les gens d'autres régions du Canada se moquent de nous à Ottawa à cause du fiasco du train léger.

L’O-Train critiqué et moqué par les usagers d’Ottawa

 

 

Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite)


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