We want consultation on online booking

The Ottawa Transit Riders are advocating for better communication between OC Transpo and its customers and better consultations.

Why better consultations?

Because good, well-considered consultations can identify issues that engineers/developers miss. Because the people who use a system should have some say in how it is designed. Because end-users will bring a different perspective. Because good consultation saves money.

The #ParaParity campaign (supported by Ottawa Transit Riders and Healthy Transportation Coalition) would like OC Transpo to commit to consultations with specific ParaTranspo users on their proposed online booking system.

There’s no shortage of articles about the travesty: Here’s one quoting John Reddins, a board member of the Ottawa Transit riders. Dissatisfied Para Transpo riders demand changes to the system 

We have sent Pat Scrimgeour an email asking him to support better consultation. Click here if you would like to see a copy.

We have sent letters to members of the Transit Commission to support our calls for consultation.

If you use ParaTranspo services and would like to be added to our list of potential testers, please contact us at ottawatransitriders@gmail.com

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Les usagers du transport en commun d'Ottawa préconisent une meilleure communication entre OC Transpo et ses clients et de meilleures consultations.

Pourquoi de meilleures consultations ?

Parce que de bonnes consultations, bien réfléchies, permettent de cerner les problèmes qui échappent aux ingénieurs et aux promoteurs. Parce que les usagers d'un réseau devraient avoir leur mot à dire sur la façon dont il est conçu. Parce que les utilisateurs finaux apporteront un point de vue différent. Parce qu'une bonne consultation permet d'économiser de l'argent.

La campagne #ParaParity / #ParaParité (appuyée par le groupe des usagers de transport en commun d'Ottawa et la Coalition pour les transports sains) aimerait qu'OC Transpo s'engage à consulter certains usagers de ParaTranspo sur le système de réservation en ligne qu'elle propose.

Les articles sur cette parodie ne manquent pas : en voici un qui cite John Reddins, membre du conseil d'administration du groupe des usagers du transport en commun d'Ottawa. Dissatisfied Para Transpo riders demand changes to the system

Nous avons envoyé un courriel à Pat Scrimgeour pour lui demander d'appuyer une meilleure consultation.

Nous envoyons des lettres aux membres de la Commission du transport en commun pour appuyer nos appels à la consultation.

Si vous utilisez les services de ParaTranspo et souhaitez être ajouté à notre liste de testeurs potentiels, veuillez nous contacter à ottawatransitriders@gmail.com

 

Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite)


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