With all the attention on pandemic issues, it’s easy to forget why Ottawa Transit Riders was created – to be a voice for riders in this city where transit services, despite being essential, are often overlooked.
In December 2019, an OC Transpo bus driver wrote that bus schedules are unrealistic – confirming what regular bus riders have long suspected. Regular users of OC Transpo complain of unreliable service – buses that are often late, frequently cancelled, or overcrowded and a lack of communication from the organization to help riders plan their travel.
OC Transpo schedules nothing but 'fiction,' driver says in scathing attack
Such unreliability leads to anger and frustration. Sometimes riders snap at drivers, but most people understand that the front-line workers are not at fault.
OC Transpo seems unwilling to listen to riders - general manager John Manconi responded to the driver’s criticism with disdain – claiming that improving the scheduling would cost an unreasonable amount of money. He seems uninterested in calculating the cost to riders (customers) who miss appointments or interviews or exams due to poor service.
Extra driver recovery time costs $1M a minute, OC Transpo responds to in-house critic
When the Transit Commission resumes meetings in September, Ottawa Transit Riders will be demanding that OC Transpo improve the reliability of its service AND its communication with customers.
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Avec toute l'attention portée aux questions de pandémie, il est facile d'oublier pourquoi le groupe des usagers de transport en commun d'Ottawa a été créé - pour être la voix des usagers de transport en commun d'Ottawa où les services de transport en commun, bien qu'ils soient essentiels, sont souvent négligés.
En décembre 2019, un chauffeur de bus d'OC Transpo a écrit que les horaires de bus sont irréalistes, confirmant ainsi ce que les usagers réguliers soupçonnent depuis longtemps. Les usagers réguliers d'OC Transpo se plaignent d'un service peu fiable - des bus qui sont souvent en retard, fréquemment annulés ou surchargés et un manque de communication de la part de l'organisation pour aider les usagers à planifier leur voyage.
OC Transpo schedules nothing but 'fiction,' driver says in scathing attack
Un tel manque de fiabilité conduit à la colère et à la frustration. Les clients sont parfois impolis envers les chauffeurs, mais la plupart des gens comprennent que les travailleurs de première ligne ne sont pas responsables.
OC Transpo semble peu disposé à écouter les usagers - le directeur général John Manconi a répondu avec dédain aux critiques de son organisation - en affirmant que l'amélioration des horaires coûterait une somme d'argent déraisonnable. Il semble peu intéressé par le calcul du coût pour les usagers (clients) qui manquent des rendez-vous, des entretiens ou des examens en raison d'un mauvais service.
Extra driver recovery time costs $1M a minute, OC Transpo responds to in-house critic
Lorsque la Commission de transport reprendra ses réunions en septembre, notre groupe des usagers du transport en commun d'Ottawa demanderont à OC Transpo d'améliorer la fiabilité de son service ET sa communication avec ses clients.
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