Special Transit meeting to discuss cuts and lack of consultation

The Transit Commission held a special meeting to discuss upcoming cuts to various routes around the city. At least 19 people signed up at short notice to speak out against the cuts. Organizations like Acorn and Horizon were instrumental in encouraging people to participate.

Some people spoke about their own personal experience of dealing with inadequate service. Others expressed frustration at the sense of going backwards in our battle against climate change. We need better service to encourage people to use public transit rather than private cars. Cuts and fare increases are the opposite of what we need.

Several people called on the city to conduct robust, meaningful consultations to determine what transit riders need.

Kudos to Miranda Gray who noted that the city is putting up barriers to consultations by releasing reports or making announcements at short notice. The city is meeting its minimum requirements, but a more honest approach would be to give community groups and activists more time to engage.

Here is a sample of media reports on the special meeting / Voici des rapports des médias sur la réunion spéciale:

Residents express opposition to proposed route cuts on OC Transpo

“The reductions being proposed run right through the urban heart of the City, transit-dependent Ottawans will have to wait even longer for their buses throughout the pandemic,” said Stuart MacKay of Ottawa Transit Riders in a press release Wednesday. “These cuts are significant.”

COVID-19: Here are OC Transpo’s planned service reductions amid low transit demand

Transpo customers decry bus 'cuts' as agency adjusts service to handle reduced ridership

Nick Grover said Transpo should be talking about how to bring back riders rather than trimming service. “It’s a public service so in that regard we have to make sure it’s serving them whether it’s five or 500 using it.”

OC Transpo: des citoyens dénoncent les réductions de service

«Je demande des consultations publiques. Je ne comprends pas comment vous pouvez faire ces changements à ces services sans avoir demandé l’avis des gens qui les utilisent», a lancé Kari Glynes Elliott, porte-parole du Groupe des usagers du transport en commun d’Ottawa.

 

La Commission des transports en commun a tenu une réunion spéciale pour discuter des coupes à venir dans les différentes lignes de la ville. Au moins 19 personnes se sont inscrites au pied levé pour s'exprimer contre les coupes. Des organisations comme Acorn et Horizon ont contribué à encourager les gens à participer.

Certaines personnes ont parlé de leur expérience personnelle en matière de services inadéquats. D'autres ont exprimé leur frustration face au sentiment de régression dans notre lutte contre le changement climatique. Nous avons besoin d'un meilleur service pour encourager les gens à utiliser les transports en commun plutôt que les voitures privées. Les coupes et les augmentations de tarifs sont à l'opposé de ce dont nous avons besoin.

Plusieurs personnes ont demandé à la ville de mener des consultations solides et significatives pour déterminer les besoins des usagers du transport en commun.

Bravo à Miranda Gray qui a fait remarquer que la ville fait obstacle aux consultations en publiant des rapports ou en faisant des annonces à court terme. La ville respecte ses exigences minimales, mais une approche plus honnête consisterait à donner aux groupes communautaires et aux militants plus de temps pour s'engager.


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