Police file charges against driver in deadly bus crash

In December 2018, a double-decker OC Transpo bus crashed into the Westboro transitway station. The overhead awning sliced through the top level of the bus causing catastrophic damage. Three people died, many others were injured and traumatized.

A number of articles about the crash can be found here:

Denley: OC Transpo crash – all public transit puts riders at risk 

The Ottawa Transit Riders group is less interested in assigning blame than in looking at whether similar situations can be avoided or mitigated.

We would like to know if driver training and supervision is adequate.

Has a risk analysis been done on the overhead awnings on the transitway to reduce any further damage if another bus crashes into one? Can anything been done to make them safer – like raising the height or making them crumple upon impact?

We would like to see an inquiry undertaken by the Transportation Safety Board (TSB) like the one completed after a fatal 2013 crash between an OC Transpo double-decker bus and a Via Rail train.

Charging this bus driver removes one person; it doesn’t address safety concerns in general.

Westboro bus crash survivors, families say charges don't bring closure

Accident d'autobus à la station Westboro : la chauffeuse fait face à 38 chefs d'accusation

 

 

En décembre 2018, un autobus à deux étages d'OC Transpo s'est écrasé sur la station du Transitway Westboro. L'auvent supérieur a traversé le niveau supérieur de l'autobus, causant des dommages catastrophiques. Trois personnes sont mortes, beaucoup d'autres ont été blessées et traumatisées.

Un certain nombre d'articles sur le crash peuvent être trouvés ici :

Denley: OC Transpo crash – all public transit puts riders at risk 

Le groupe des usagers du transport en commun d'Ottawa est moins intéressé à attribuer le blâme qu'à examiner si des situations semblables peuvent être évitées ou atténuées.

Nous aimerions savoir si la formation et la supervision des conducteurs sont adéquates.

A-t-on effectué une analyse des risques sur les auvents du Transitway afin de réduire les dommages additionnels si un autre autobus s'écrase sur l'un d'eux ? Peut-on faire quelque chose pour les rendre plus sécuritaires - comme augmenter la hauteur ou les faire s'effondrer au moment de l'impact ?

Nous aimerions que le Bureau de la sécurité des transports du Canada (BST) mène une enquête comme celle qui a été menée à terme après l'écrasement d'un autobus à deux étages d'OC Transpo et d'un train Via Rail en 2013.

Le fait de charger ce conducteur d'autobus enlève une personne ; cela ne règle pas les problèmes de sécurité en général.

Westboro bus crash survivors, families say charges don't bring closure

Accident d'autobus à la station Westboro : la chauffeuse fait face à 38 chefs d'accusation

 

Traduit avec www.DeepL.com/Translator


Be the first to comment

Please check your e-mail for a link to activate your account.