Ottawa Transit Riders supports Ecology Ottawa's campaign and petition

Ottawa Transit Riders works closely with other like-minded groups in Ottawa. One ally is Ecology Ottawa who is currently spearheading a campaign to resist unsustainable expansion of the city of Ottawa.

Please sign their petition here: Hold The Line: A campaign to stop urban sprawl 

What does urban sprawl have to do with transit?

A lot!

When cities create low density suburbs, they put pressure on all city services including transit. Transit services like OC Transpo struggle to provide good coverage of low density neighbourhoods. They are faced with a choice – lose money providing adequate service or cut service to the bone which renders transit less useful to local residents. That discourages people from using transit, which increases congestion (increases pollution, makes dealing with climate change difficult, reinforces social inequalities) and reduces public support for transit.

Why should people in far-away suburbs pay more (either fares or taxes) for transit when they receive such poor quality service?

It’s not only transit that faces this dilemma – all city services are stretched by expansion – urban sprawl is unsustainable and doesn’t pay for itself. Hence rising taxes AND poorer services for everyone.

It doesn’t have to be this way.

 

**

Le groupe des usagers de transport en commun d'Ottawa travaille en collaboration avec d'autres groupes de même sensibilité à Ottawa. L'un de ces alliés est Ecology Ottawa, qui mène actuellement une campagne pour résister à l'expansion non durable de la ville d'Ottawa.

Veuillez signer leur pétition ici : Hold The Line: A campaign to stop urban sprawl

Quel est le rapport entre l'étalement urbain et le transport en commun ?

Beaucoup de choses !

Lorsque les villes créent des banlieues à faible densité, elles exercent une pression sur tous les services urbains, y compris les transports en commun. Les services de transport en commun comme OC Transpo ont du mal à assurer une bonne couverture des quartiers à faible densité. Ils sont confrontés à un choix : perdre de l'argent en fournissant un service adéquat ou couper le service à l'os, ce qui rend le transport en commun moins utile aux résidents locaux. Cela décourage les gens d'utiliser les transports en commun, ce qui augmente la congestion (accroît la pollution, rend la lutte contre le changement climatique difficile, renforce les inégalités sociales) et réduit le soutien du public aux transports en commun.

Pourquoi les habitants des banlieues éloignées devraient-ils payer plus cher (soit les tarifs, soit les taxes) pour le transport en commun alors qu'ils reçoivent un service de si mauvaise qualité ?

Ce n'est pas seulement le transport en commun qui est confronté à ce dilemme - tous les services urbains sont mis à rude épreuve par l'expansion - l'étalement urbain n'est pas durable et ne s'autofinance pas. D'où l'augmentation des taxes ET la dégradation des services pour tous.

Il n'est pas nécessaire qu'il en soit ainsi.

 

Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite)


Be the first to comment

Please check your e-mail for a link to activate your account.