Hope for new Transit Commission

In recent years, there has been a tendency among bad faith politicians to put people opposed to specific services in charge of that service … someone who supports private school in charge of public education, someone beholden to private health insurance in charge of public healthcare, etc.

This, of course, leads to poor decisions, stagnation, and frustration.

During his campaign, Mayor Sutcliffe promised a “unifying vision” and an end to divisive tactics. The appointment of councillors to various commissions is the first test of his willingness to be a mayor of ALL residents of Ottawa.

The Ottawa Transit Riders is calling on the new mayor and city council to appoint people who value transit as a public service to the Transit Commission. A number of city councillors participated in the 2022 Transit Challenge, allowing them to highlight the strengths and weaknesses of our transit system. We need people who are looking for solutions.

The Ottawa Transit Riders reserves at least one seat on our Board of Directors to people who have lived experience using ParaTranspo as we feel that personal experience is essential to understanding the needs of ParaTranspo users. We call on the city of Ottawa to do the same – appoint at least one person who uses ParaTranspo to the Transit Commission.

The Ottawa Transit Riders believes that OC Transpo workers (the people on the ground) can provide valuable insight into transit issues and potential solutions. We ask the city to appoint one OC Transpo employee (not management) to sit on the Transit Commission.

Transit is in a downward spiral in this city, but there are many good councillors willing to work towards solutions.

Let’s hope the new mayor signals some hope for beleaguered transit riders.

 

Ces dernières années, les politiciens de mauvaise foi ont eu tendance à confier la responsabilité de services spécifiques à des personnes qui y sont opposées... un partisan de l'école privée responsable de l'enseignement public, un partisan de l'assurance maladie privée responsable des soins de santé publics, etc.

Cela conduit bien sûr à de mauvaises décisions, à la stagnation et à la frustration.

Pendant sa campagne, le maire Sutcliffe a promis une « vision unificatrice » et la fin des tactiques de division. La nomination des conseillers à diverses commissions est le premier test de sa volonté d'être un maire de TOUS les résidents d'Ottawa.

Le groupe des usagers du transport en commun d'Ottawa demande au nouveau maire et au conseil municipal de nommer à la Commission du transport en commun des personnes qui considèrent le transport en commun comme un service public. Un certain nombre de conseillers municipaux ont participé au Défi transport 2022, ce qui leur a permis de souligner les forces et les faiblesses de notre système de transport en commun. Nous avons besoin de personnes qui cherchent des solutions.

Le groupe des usagers du transport en commun d'Ottawa réserve au moins un siège au sein de leur conseil d'administration à des personnes qui ont une expérience vécue de l'utilisation de ParaTranspo, car nous estimons que l'expérience personnelle est essentielle pour comprendre les besoins des usagers de ParaTranspo. Nous demandons à la ville d'Ottawa de faire de même - nommer au moins une personne qui utilise le ParaTranspo à la Commission du transport en commun.

Le groupe des usagers du transport en commun d'Ottawa croit que les travailleurs d'OC Transpo (les gens sur le terrain) peuvent fournir un aperçu précieux des problèmes de transport en commun et des solutions possibles. Nous demandons à la Ville de nommer un employé d'OC Transpo (pas la direction) pour siéger à la Commission du transport en commun.

Le transport en commun est dans une spirale descendante dans cette ville, mais il y a beaucoup de bons conseillers qui sont prêts à travailler pour trouver des solutions.

Espérons que le nouveau maire donnera un peu d'espoir aux usagers du transport en commun.


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