Experts recommend bus-only lanes or bus-only streets to speed up public transit

On October 2, 2019, New York City banned cars from 14th street and made it a bus-only street. Despite fierce opposition and predictions of gloom, the experiment appears to be working.

Even More Data Shows That City’s ‘Car-Ban’ on 14th Street is Making Buses Work

(Behind paywall) Cars Were Banned on 14th Street. The Apocalypse Did Not Come

(Behind paywall) New York’s ‘Miracle on 14th Street’ should be a model for Canadian transit planners

 

On the West Coast, San Francisco has voted to try the same experiment, banning cars from one of its busiest streets …

San Francisco officials just voted to ban cars from one of the city's busiest streets. Here's what visitors need to know.

 

Ottawa already has some experience with bus-only highways – our Transitway was once the most efficient way to get from East to West.  Should the city consider banning cars from some major streets and/or adding bus-only lanes to certain streets?

Montreal road in Vanier might be an ideal test case. There is plenty of street parking in Vanier – banning parking on Montreal road and enforcing bus-only lanes from River road to St Laurent might be an excellent way to improve service.

Bank street can be a mess at times (I once missed the first half of a soccer game at Lansdowne because my bus was so caught in traffic). Would locals prefer to ban parking on Bank street and enforce bike/bus-only lanes?

To Build a Better Bus Lane, Just Paint It

Seeing red: New paint job meant to keep Vancouver drivers out of bus lanes

 

It’s a conversation worth having.

 

**

Les experts recommandent des voies réservées aux autobus ou des rues réservées aux autobus pour accélérer le transport en commun.

Le 2 octobre 2019, la ville de New York a retiré toutes les voitures de la 14e rue et en a fait une rue réservée aux autobus. Malgré une opposition féroce et des prévisions sombres, l'expérience semble fonctionner.

Even More Data Shows That City’s ‘Car-Ban’ on 14th Street is Making Buses Work

(Derrière le mur de paiement) Cars Were Banned on 14th Street. The Apocalypse Did Not Come

(Derrière le mur de paiement) New York’s ‘Miracle on 14th Street’ should be a model for Canadian transit planners

 

Sur la côte ouest, San Francisco a voté pour tenter la même expérience, interdisant les voitures dans l'une de ses rues les plus fréquentées...

San Francisco officials just voted to ban cars from one of the city's busiest streets. Here's what visitors need to know.

 

Ottawa possède déjà une certaine expérience des autoroutes réservées aux autobus - notre Transitway était autrefois le moyen le plus efficace de se rendre d'est en ouest.  La ville devrait-elle envisager d'interdire les voitures dans certaines rues principales ou d'ajouter des voies réservées aux autobus dans certaines rues ?

La rue Montréal à Vanier pourrait être un cas d'essai idéal. Il y a beaucoup de stationnement dans les rues de Vanier - l'interdiction de stationner sur la rue Montréal et l'imposition de voies réservées aux autobus entre le chemin River et St-Laurent pourraient être une excellente façon d'améliorer le service.

La rue Bank peut parfois être en désordre (une fois, j'ai manqué la première moitié d'un match de soccer à Lansdowne parce que mon autobus était pris dans la circulation). Les habitants préféreraient-ils interdire le stationnement sur la rue Bank et imposer des voies réservées aux bicyclettes et aux autobus ?

To Build a Better Bus Lane, Just Paint It

Seeing red: New paint job meant to keep Vancouver drivers out of bus lanes

 

C'est une conversation qui vaut la peine d'avoir.

 

Traduit avec www.DeepL.com/Translator


Be the first to comment

Please check your e-mail for a link to activate your account.